2012/10/30

O Zatoulané Meruňce

aneb Meruňka a Hradecký les

Ano vskutku.
Tohle se už opravdu nestalo celé věky.
To, že se seknu v lese s mapou a chodím kolem kontroly na přibližně podobném místě, je zcela běžné, neboť třeba neodhadnu vzdálenost, ale to co se mi povedlo dneska?!
Včera se začalo znovu trénovat, nebo by se alepsoň mělo začít a o víkendu se s Peťou účastním hrobu. Už čtrnáct dní se snažím sama sebe dokopat k nějaké aktivitě, ale až dnes se mi to podařilo. Mimořádně jsem přišla ze školy a měla skutečně chuť vypadnout ven, ačkoli to zrovna nevypadalo na to že bude svítit. Uvařila jsem si oběd a u sledování včerejšího Castla se nachystala na hodinovou klusačku. Byla jsem si moc dobře vědoma toho, že víc nezvládnu. Posuďte sami jestli by rychlosti nebo příliš dlouhá vytrvalost byla k užitku spíš než ke zhoubě pro někoho, kdo už tři týdny nevystrčil běhací botu z domu (vyvětrání na balkon nepočítám..)

Když jsem vyběhla akorát začalo kapat, ale řekla jsem si, že buď to přejde, nebo se holt vrátím promočená. Nechtělo se mi to otáčet zpátky sotva jsem se jednou rozhoupala.
První rychlé krůčky, byly neuvěřitelně osvobozující, vsadím se, že ten pocit znáte. Třeba když jste dlouho nemocné a nesmíte z postele ani na krok, jak dobře vám potom udělá malá procházka.
Vydala jsem se jinou cestou do mě tak dobře známého lesa, vždyť jsem tady běhala celou loňskou zimu (ehm).
S tím, že mi někdo rozorá moji pěšinku taháním stromů, jsem ale nepočítala. Nakonec jsem se dostala ke svému rozcvičovacímu plácku a vylekala jednu srnku. Chvíli jsem se procházela krásně žlutým lesem a potom vyběhla.
Nerada tu běhám po cestách. Jsou rovné, tvrdé, nudné. Skoro jako stadion. Lepší pro kolo. Radši volím les, a tak jsem si našla hezkou pešinku, velmi rychle se přeměnila v srnčí cestičku vydupanou ve sněhu. Nevadí. Zpomalila jsem abych náhodou nějakou hnědookou chudinku nevylekala. A jak jsem se tak soustředila na nepromočení botek a na nalezenou studnu ani jsem si nevšimla, že jsem se otočila zpátky k jihu.
Doběhla jsem na cestu, po ní ke křižovatce, a to jsem začala zírat poprvé. Ovšem, kdybych sebou měla mapu, našla bych se hned, jenže teď jsem nevěděla, kudy se mám dát, ani jedna z cest mi nebyla povědomá, neboť tuhle část normálně obíhám a objíždím. Tak tedy doleva, tam se přece musím dostat k rybníku. Jé hele hřbitovní plot, super! Vím kde jsem.
Tak běžím kolem plotu a hlavou mi pořád vrtá, jakto, že jsem k němu přiběhla z téhle strany, tak daleko na východ jsem se přece nemohla dostat. A taky je ta pěšinka podél jakási jiná, a jsou tu nové plotky.
Po chvíli delší než jakou to kolem plotu k rybníku obvykle trvá, jsem se zarazila. Něco je špatně, tamhle je vymýcený velký kus lesa, ale nevypadá to nově. Jsem jinde než bych měla být, a tam je zase další plotek. Ouč zvířecí hřbitůvek se zákazem zapalování svíček v letních měsících, kvůli suchu. (Ne že by tady letos nějaké bylo) Tak tady jsem zkutečně ještě nebyla. Hlavou mi začalo šrotovat, kde jsem asi mohla špatně odbočit, ale na nic jsem nemohla přijít a hlavně, jdu vůbec aspoň trochu správným směrem? Nejsem třeba někde pod Stříbrňákem. Jasně blbost, to bych cítila v nohách a hlavně bych nebyla u hřbitova.
Tak kudy domů. Je hele auto. Hmm ale tohle není hlavní cesta, tohle vede jinam, takže do města na opačnou stranu. Proběhla jsem lesem jako blesk a vynořila se na cestě. Neznámé cestě, ale přeci jen by to měla být ta správná směrem domů.
Jo. Byla. Nádrž Češík to honosně uvedla na pravou míru. Z krátkého výklusu jsem se vrátila po hodině a půl. 10+45+10 čistého běhu, zbytek padl na ujišťování, obdivování, rozcvičení a paniku.
Jaké bylo následně při pohledu na mapu mé překvapení, že za celou mojí dnešní eskapádou stojí chvilková nepozornost u studny a pozvolné stočení směru z východu na jih. Ještě, že v době, kdy jsem opravdu měla chuť volat na ostatní, aby mi řekli kde jsem, nebyl nikdo poblíž a že jsem se rozhodla nechat doma mobil. Jinak bychom z toho neměli nikdo nic.
Příště až budete běhat v HK v lese, dávejte si pozor na kterou cestu vyběhnete, i když vy budete jistě držet v ruce mapu.

Žádné komentáře:

Okomentovat