2014/09/07

Rudná Áčka pod Pradědem

První víkend podzimní části sezóny nabídl dilema. Vydat se na česká béčka do skal i s LuHem, nebo jet raději na Áčka v Jeseníkách. Nakonec vyhrála varianta číslo dvě, ale moudrá volba to nebyla.
Sobotní ráno, přijíždí autobus. Zatuchlé sedačky po několika letech opět někdo používá, závěsy vypadávají ze svých míst i s tyčkami, do škvír pro dolní končetiny se pohodlně nevejdu ani já - vísím deset centimetrů nad zemí - a už po deseti minutách mne bolí za krkem ze sedačky příliš na pána s nechutně vysokým opěradlem. Tenhle model se nestane mým oblíbeným.
Po několika útrpných hodinách se konečně doplazíme na místo určení. Veteráni si staví stan, Sokol mrská věcmi a ničí co může. Raděj odcházím pro popisy, než mu řeknu ještě něco hezkého. Iva i Zuzka D18A, Jíťa a Lucy D20A. Já dnes "soupeřím" s Dagmulou, Evinou a Lelou.
Už cesta na start věští, že to dneska nepůjde. Do kopce mi to netáhne a po rovině to neudýchám. Něco visí ve vzduchu. K1 - traverz hustníkem - jen tak tak na konci neulítnu mimo kolečko. K2 - fuj - do kopce, jiná volba neexistuje. K3 - kdo to proboha stavěl? - jediný rozumný postup je narvat to po cestě - jenže mi to neběží. K4 - K6 - kratší postupy, hezké objekty, občerstvovačka - perlivá voda mi bublá v krku ještě chvíli. K7 - kde je ten hustník? a kde je ta studna?? K8 - po cestě přes kopec, či traverz hustníky? Lela vybírá druhou variantu, já první. Lela běží, já se ploužím. Razím kus před ní. K9 - po pěšině kolem bažin, hlavně si ji nenech utéct. K10 - to už doklepem. C - takhle pomalý doběh už jsem nešla hodně dlouho...
Pátá Dagmula mi nakládá 14 minut.
Blíží se bouřka. Blýská se.
Pivo. Prší. Poklusem do busu.
Směr Vrbno. Namačkat se do tělárny je opravdu oříšek, ale nakonec všichni máme své místo na spaní jisté.
Skvělou sobotu zakončuje návštěva restaurace. Ve spěchu opouštíme přeplněnou tělocvičnu a ujímáme se s Jíťou největšího stolu v místním restauračním zařízení. Chtěly jsme objednat pivo ještě před příchodem ostatních, ale co čert nechtěl, s jejich příchodem vznikl chaos takového rozsahu, že paní hospodská nestíhá ani mluvit, natož pak roznášet a nedej bože objednávat.
Prvenství v tomto souboji nakonec získává stůl veteránů, ač přišli jako poslední. 4x kofolu, 3x 11°, 2x 12° a jeden sprite, říkáme po další čtvrt hodině, co si nás nikdo nevšímá. Paní si nás nedůvěřivě měří a otáčí se pro radu k veteránům. "Ano, zaslouží si pět piv," zní zpět odpověď. Konečně je tedy objednáno a my si můžeme oddychnout, že čekání bude omezeno už jen zručností paní kuchařky.
Dokonce i hlouček opozdilců má pivo na stole dříve než naše desetičlenné mužstvo. Uběhla další čtvrt hodina. Iva s Lucy šly pro karty. Polovina stolu hraje Bang!, druhá polovina žolíka. Hru přeruší příchod polévky. Po pár minutách pokračujeme. Další zdržení má podobu dvou pstruhů, no a než stačíme dohrát, už jíme skoro všichni. Poslední přišly na řadu těstoviny.
Pro další pivo nakonec musí Caspr na bar. Bohužel jedno končí v mé peněžence, ještě teď po něm smrdí :/
Sladkou tečkou jsou nám horké maliny a pak už radši padáme, protože třetího piva bychom se nemuseli dočkat.
Ranní káva, experiment s Iviným účesem a poklusem na start. Dneska to půjde, cítím to v kostech. Dvě minuty za mnou startuje Martinka - aspoň postup, říkám si. Ostatně, musím vyhrát sázku s LuHem. Pořadatelé mi takovou radost ovšem neudělají. Už na jedničku se tak zasekám, že vidím akorát Marti záda, když vysoko nade mnou dobíhá ke kontrole a mizí. K1 -+3 - debil, debil, debil - aneb půlkilometrový postup hned na začátek. K2 - ok. K3 - ještě jednou v té trávě zakopnu a přestane mne to bavit. K4 -+1,5 - jakto, že je ta kontrola tak pode mnou? (Oplocený strom není oplocenka). K5 -+3- druhý dlouhý postup - dobrá volba, mizerná dohledávka: "Jak jsem se dostala až sem???" K6 - jen ať mi v té bažině neuvízne bota. Jé hele Martinka na křížení. K7 -+2- vždyť jsem správně! tak kde ta kontrola je? K8 - já už chci do cíle. K9 - ok. K10 - co to? Kde to? Aha tady. K11 -+2 - co jsem to říkala o tom zakopávání? A která část hustníku má být zas tohle?? K12-C ok.

Sice jsem do dvacítky, ale víc nás dnes v elitě ani není. LuHo vyhrál sázku skoro o šest minut. Ani to pivo si dnes po závodě nezasloužím. Jinak ale byla zlínská výprava veleúspěšná (Výsledky sobota a neděle).

Žádné komentáře:

Okomentovat